{"id":3917,"date":"2020-08-13T15:06:02","date_gmt":"2020-08-13T15:06:02","guid":{"rendered":"https:\/\/www.movingdot.nl\/?page_id=3917"},"modified":"2020-09-07T18:23:28","modified_gmt":"2020-09-07T18:23:28","slug":"insight-in-operational-efficiency","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.movingdot.nl\/nl\/portfolio\/industry\/insight-in-operational-efficiency\/","title":{"rendered":"Inzicht in operationele efficiency"},"content":{"rendered":"
\"\"<\/figure>
\n

MovingDot heeft de afhandeling van\nvluchten van en naar Schiphol geanalyseerd<\/h2>\n\n\n\n

MovingDot leverde informatie over de operationele prestatie van het Air Traffic Management (ATM)-systeem van LVNL,\ndoor hetkrijgen van een beter begrip van de efficiency van individuele vluchten door analyse van vluchten tussen\nspecifieke city pairs en het kwantificeren van potentiele verbeteringen in het vluchtprofiel. Verder zijn er aanvullende\nvluchtspecifieke performance indicators voor efficiency voor Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) ge\u00efdentificeerd.\n\nLVNL managet haar prestatie door nauwlettend de prestatiegebieden veiligheid, efficiency en milieu te bewaken.\nOm dit prestatiemanagement te verbeteren zocht LVNL naar variabelen die de efficiency van individuele vluchten\nkan meten. KLM was op haar beurt ook ge\u00efnteresseerd in de potentiele effici\u00ebntieverbeteringen van individuele vluchten\ndoor het Nederlandse ATM-systeem.\n\nOm meer inzicht te krijgen in de operationele situatie, analyseerde MovingDot, samen met To70, de afhandeling van\nvluchten van en naar Schiphol door te kijken naar 14 specifieke city pairs, zowel Europees als intercontinentaal. We voerden\neen kwalitatief assessment uit op de vluchtafhandeling, met ondersteuning van een team van operationele experts met een\nachtergrond in luchtverkeersleiding en airport traffic flows. De initi\u00eble analyse werd gevolgd door een poging de operationele\nvariabelen onder verschillende condities (piekuren, nacht, militaire activiteit, etc.) te kwantificeren.<\/p>\n\n\n\n

We leverden een rapport met daarin:<\/p>\n\n\n\n

  • Operationele verbeteringsopties voor de verschillende city pairs;<\/li>
  • Een set van performance indicatoren om de vluchteffici\u00ebntie te meten van individuele, aankomende en vertrekkende,\nvluchten; en<\/li>
  • Aanbevelingen voor strategische samenwerking en flexibel gebruik van luchtruim.<\/li><\/ul>\n<\/div><\/div>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    We analysed the current handling of flights in and out of Schiphol. LVNL manages its performance by closely monitoring the safety, efficiency and environment performance areas. In order to strengthen …<\/p>","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":2345,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"om_disable_all_campaigns":false},"aioseo_notices":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.movingdot.nl\/nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/3917"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.movingdot.nl\/nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.movingdot.nl\/nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.movingdot.nl\/nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.movingdot.nl\/nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3917"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.movingdot.nl\/nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/3917\/revisions"}],"up":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.movingdot.nl\/nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/2345"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.movingdot.nl\/nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3917"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}